Číslicové počítače 6 Program zapsaný v programovacím jazyce je zkontrolován po formální stránce, zda splňuje pravidla tzv. gramatiky jazyka, tedy užívá pouze povolených slov, výrazů, znaků a jejich
Úvod do programovatelných automat ů ↔ Programovatelné automaty (PA) jsou číslicová elektronická za řízení (po číta če) ur čená pro řízení: ↔ stroj ů v pr ůmyslu ↔ CNC, robot ů, dopravní techniky ↔ výrobních proces ů ↔ v reálném čase (výrobních linek)
Na této stránce se nacházejí základní mechatronické materiály pro výuku ČIT ve druhém ročníku. Publikace o číslicové technice Kniha s komplexním výkladem problematiky ČIT. Intelektuální cesta od základního logického členu NAND až po programování mikr
Programovatelné automaty, které se značí PA (Programmable Automat) nebo PLC (Programmable Logic Controllers) jsou počítačová zařízení s procesorem, která jsou řízena programem (jednobitových povelů) v oblasti jednobitových informací a logického řízen
Průmyslové a procesní řízení v automatizaci je specialitou ATS. Řídicí technologie zahrnují programovatelné automaty (Programmable Logic Controllers, PLC), distribuované řídicí systémy (Distributed Control Systems, DCS), řízení pohonů a pohybu, zabud
Číslicové řídicí systémy pracují s přirozenou dvojkovou soustavou BCN (Binary Coded Natural). Stejně jako v desítkové soustavě, jsou čísla ve dvojkové soustavě tvořena váhovým kódem. Váhy jednotlivých pozic jsou od desetinné čárky doleva 20 = 1; 21 =
Stručný obsah 1. Návrh číslicového obvodu 2. Programovatelná hradlová pole 3. Použití jazyka VHDL pro návrh číslicových obvodů 4. Systémový návrh 5. Aritmetické operátory a složitější funkce 6. Datové cesty 7. Obvody pro číslicové zpracování signálů
Evoluční návrh a číslicové obvody. EH a buňečné automaty. Polymorfní elektronika. 8. Buněčné automaty (BA) a komplexní systémy. Úvod do problematiky, Formalismus BA, dynamika a klasifikace buněčných automatů podle Wolframa, Conwayova hra života, mode
Příspěvky k vláknu Dobrý den, prosím o pomoc s úlohou, která mi byla přidělena. Jak by jste řešili tohle ? Navrhněte házecí kostku pro hru "Člověče nezlob se!" pro 2 hráče. Každý hráč má své házecí tlačítko a LED diodu, která svítí, když hráč m
Šestá kapitola „Stavové automaty“ je věnována méně známým aspektům návrhu logických struktur pro implementaci stavových automatů. Sedmý celek „Paměti“ shrnuje základní techniky a možnosti implementace zmíněných struktur na programovatelných hradlovýc